طلسم چگونه اثر میکند
طلسم ، یک طلسم ، یک جذابیت ، یک سحر یا bewitchery است، فرمول جادویی در نظر گرفته شده را به دنبال جادویی اثر بر روی یک فرد یا اشیاء. فرمول را میتوان گفت ، آواز خواند یا مناجات کرد . یک افسون همچنین میتوانید در طول مراسم انجام شود مراسم و یا نماز . در دنیای جادو گفته میشود که جاروها توسط جادوگران ، جادوگران و جنها انجام میشود . [1]
در ادبیات قرون وسطی ، فرهنگ عامه ، افسانهها ، و مدرن فانتزی داستان، تبادل حلقههای یا جادوها است. این امر باعث شده است که اصطلاحات "enchanter" و "enchantress" برای کسانی که از مسحورها استفاده میکنند. [2] این اصطلاح در حدود سال 1300 میلادی به انگلیسی وام گرفته شد. اصطلاح انگلیسی بومیمربوط به " galdr " "آهنگ ، طلسم". احساس تضعیف شده "لذت" (مقایسه همان تحول "جذابیت") مدرن است ، اولین بار در سال 1593 ( OED ) تصدیق شد .
زنده ماندن سوابق کتبی از جادوهای جادوی تاریخی ، با موفقیت ادیان مهم توحیدی ( اسلام ، یهودیت و مسیحیت ) که در بسیاری از فعالیتهای جادویی به عنوان غیراخلاقی یا مرتبط با شر انجام میشود ، تا حد زیادی در بسیاری از فرهنگها از بین رفت . [3]
فهرست
1 اخلاق شناسی
2 کلمه جادویی
3 استفاده
3.1 در آیین یهود
3.2 Udug-hul
4 در فرهنگ عامه و داستان
5 استفاده و تفسیر مدرن
6 برخی از مجموعههای جذابیت
7 همچنین ببینید
8 عکس
9 مرجع
10 جان کلوت و جان گرانت ، دائرycl المعارف فانتزی
اخلاق شناسی
باغ مسحور Messer Ansaldo توسط ماری اسپارتالی استیلمن
لاتین incantare ، که به معنی "به تقدیس با جادوها، به جذابیت، جادو، به ensorcel"، اشکال پایهای کلمه " مسحور "، با ریشههای عمیق زبانی رفتن به نیا-هند و اروپایی kan- پیشوند . بنابراین میتوان گفت که یک مسحور یا مسحور طلسم جادو میکند ، یا توهم میکند.
کلماتی که شبیه به عبارات مانند مسحور ، جذابیتها و طلسمها هستند ، اثرات تلاوت یک قصاص است. مسحور شدن تحت تأثیر مسحور بودن است که معمولاً تصور میشود ناشی از جذابیتها یا جادوها باشد.
کلمات جادویی
کلمات جادویی کلاسیک
مقاله اصلی: کلمه جادویی
کلمات جادویی یا کلمات قدرت عبارتند از کلماتی که خاص و گاه ناخواسته دارند. آنها غالباً عباراتی مزخرف هستند که در داستانهای فانتزی یا توسط پیشگویی کنندههای مرحله استفاده میشوند . غالباً چنین کلماتی به عنوان بخشی از یک زبان الهی ، بی ادبی یا مخفی یا قدرتمند ارائه میشوند . برخی از قهرمانان کتاب طنز برای فعال کردن قدرت خود از کلمات جادویی استفاده میکنند.
کریگ کونلی ، دانشمند سحر و جادو ، مینویسد که کلمات جادویی که توسط conjurers استفاده میشود ممکن است از "عبارات شبه لاتین ، هجاهای مزخرف یا اصطلاحات باطنی از دوران دینی مذهبی" سرچشمه بگیرد ، اما این که آنچه مشترک هستند این است که زبان به عنوان ابزاری از ایجاد."
استفاده
در بابل ، از شعارها میتوان در آیینها برای سوزاندن تصاویر دشمنان خود استفاده کرد. نمونهای از این مجموعه را میتوان در سریالهای التهاب بین النهرین از اروپو و ماقلو یافت . در مشرق زمین ، مارهای جذاب از جذابیتهای مارها در گذشتهها استفاده شده و امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار میگیرند. شخصی که با استفاده از بخور دادن ، مار را از شر مخفیگاه خود بیرون میآورد تا از شر آنها خلاص شود. [1]
در آیین یهود
در مناسک یهودی که آیهای از کتاب مقدس عبری را تلاوت میکند ، شخص باید از قوانین سخت یهود پیروی کند. مجری یک بخور باید سه روز قبل از وقت خود را با روزه گرفتن ، دعا و مطالعه آماده کند. قانون یهود مستلزم این است که قصاص فقط در ماه جدید یا کامل ، قبل از غروب آفتاب ، و در طول روز سبت تلاوت میشود. [ نیازمند منبع ] تلمود اشاره میکند که ورد به در نام مادر باشد. [ نیاز به نقل قول ] یک نقل قول از کتاب مقدس که به جذابیت یا شیء وصل شده است ، اغلب به عقب و رو به جلو خوانده میشود. [4]
Udug-hul
مقاله اصلی: Udug
در اساطیر بین النهرین ، از افسانههای اودug هول برای دزدیدن شیاطین (ادیگ شیطانی) که بدبختی یا بیماریهایی مانند بیماری روانی یا اضطراب به همراه دارند استفاده میشود. این شیاطین میتوانند حوادث وحشتناکی مانند طلاق ، از دست دادن اموال یا سایر فجایع ایجاد کنند. [5]
در فرهنگ عامه و داستان
مسحور کننده آلسینا باعث زیبایی در Orlando Furioso میشود
در افسانههای سنتی فرمولهای جادویی گاهی به یک شی وصل میشوند. [ استناد مورد نیاز ] هنگام گفتن شیرجه ، به تغییر شی کمک میکند. در چنین داستانهایی ، شیرین کاریها به گرگ جادویی متصل شده است که توسط جادوگران ، جادوگران و مادران پری استفاده میشود. یک نمونه این طلسم است که پری خدای مادر سیندرلا برای تبدیل یک کدو تنبل به مربی ، " Bibbidi-Bobbidi-Boo " ، یک قافیه مزخرف است که دلهرههای جدی تند تاریخی را نشان میدهد. [6]
کاربردها و تفسیرهای مدرن
عملکرد جادو تقریباً همیشه مستلزم استفاده از زبان است. چه با صدای بلند و چه ناگفته ، کلمات اغلب برای دسترسی یا راهنمایی قدرت جادویی استفاده میشوند. در کتاب قدرت جادویی کلمات (1968) ، SJ Tambiah استدلال میکند که ارتباط بین زبان و جادو ناشی از اعتقاد به توانایی ذاتی کلمات برای تأثیرگذاری بر جهان است. برونیزلاو مالینوفسکی ، در باغ مرجانی و سحر و جادو آنها (1935) ، نشان میدهد که این اعتقاد عبارت است از گسترش اصلی استفاده انسان از زبان برای توصیف محیط اطراف خود ، که در آن "دانش کلمات صحیح ، عبارات مناسب و شکلهای بسیار پیشرفته تر گفتار ، به انسان قدرت و بیش از زمینه محدود عمل شخصی خود میدهد. " [7] : 235بنابراین گفتار جادویی یک عمل آیینی است و نسبت به اعمال غیر کلامیاز اهمیت مساوی یا حتی بیشتر از عملکرد جادو برخوردار است. [8] : 175–176
همه گفتار جادویی محسوب نمیشود. فقط برخی از کلمات و عبارات یا کلماتی که در یک زمینه خاص گفته میشود ، دارای قدرت جادویی هستند. [8] : 176 زبان جادویی ، با توجه به مقولات گفتار CK Ogden و IA Richards (1923) ، از زبان علمیمتمایز است زیرا احساسی است و عواطف را به علامتهایی تبدیل میکند. در حالی که در زبان علمیکلمات با معانی خاص گره خورده و به یک واقعیت بیرونی عینی اشاره دارند. [8] : 188 بنابراین ، زبان جادویی به ویژه در ساختن استعارههایی که نمادها را بنا میکنند و آیینهای جادویی را به جهان پیوند میدهد ، ماهر است. [8] : 189
مالینوفسکی استدلال میکند که "زبان جادو مقدس است ، تنظیم شده و برای یک هدف کاملاً متفاوت با زندگی معمولی استفاده میشود." [7] : 213 دو شکل زبان از طریق انتخاب کلمه ، دستور زبان ، سبک یا با استفاده از عبارات یا فرمهای خاص: دعا ، جادوها ، آهنگها ، نعمتها یا مناجاتها به عنوان مثال متمایز میشوند . حالتهای مقدس زبان اغلب در تلاش برای استناد به خلوص یا "حقیقت" یک مذهب یا فرهنگی "عصر طلایی" ، از کلمات و اشکال باستانی استفاده میکنند. استفاده از عبری در یهودیت نمونهای است. [8] : 182
منبع بالقوه دیگر قدرت کلمات ، رازداری و انحصار آنهاست. بسیاری از زبانهای مقدس به اندازه کافی از زبان مشترک متمایز شده است که برای اکثریت جمعیت قابل فهم نیست و فقط توسط پزشکان متخصص ( جادوگران ، کاهنان ، شمنها ، و حتی آخوندها ) قابل استفاده و تفسیر است . [7] : 228 [8] : 178 از این نظر ، تامبیا استدلال میکند که زبانهای جادویی عملکرد اصلی زبان را نقض میکنند: ارتباطات. [8] : 179با این وجود طرفداران جادوگری همچنان با ایمان به قدرت ذاتی کلمات و معنایی که باید برای کسانی که آنها را درک میکنند ، قادر به استفاده و ارزیابی عملکرد جادویی کلمات هستند. این امر باعث میشود که تامبیا به این نتیجه برسد که "جدایی قابل توجه بین زبان مقدس و گمراه که به عنوان یک واقعیت عمومیوجود دارد ، لزوماً با نیاز به تجسم کلمات مقدس به یک زبان اختصاصی مرتبط نیست." [8] : 182
برخی از مجموعههای جذابیت
آنگلوساکسون حلقههای اندازه گیری
کارمینا Gadelica ، مجموعهای از اسکاتلندی شعر شفاهی ، بسیاری از آن حلقههای
Atharva ودا ، مجموعهای از حلقههای، و ریگودا ، مجموعهای از سرودهای یا ورد
متنهای آیینی هیتی
یونانی جادویی پاپیروسهای
توهین به سبک مانتایی
حلقههای مرسبورگ
قبرسیوس
Pow-Wows؛ یا ، دوست گمشده
میتوانید گوش دهید که یک محقق مدرن با صدای بلند خوانده میشود. [9] (مشاهده امکان ترجمه و رونویسی در هنگام گوش دادن امکان پذیر است).
توهین بین النهرین برای مقابله با هر چیزی از جادوگری ( ماقلو ) گرفته تا آفات مزرعه ( زو-بورو-dabbeda ) تشکیل شده بود.
منبع: